Problem med inloggning eller bekräftelse av betalningar?

Om du har problem med Internetkontoret eller Mobilbanken, kan du läsa några tips som kan hjälpa dig.

Du har väl redan uppdaterat din Mobilbank och webbläsare?

Internetkontoret och många nättjänster fungerar bäst, när din webbläsare är uppdaterad. Av säkerhetsskäl stöder vi inte längre Internet Explorer, så du behöver ha någon av följande webbläsare: Google Chrome, Mozilla Firefox, Edge Chromium eller Safari (mac-version). Kontrollera om det finns uppdateringar tillgängliga via din webbläsares inställningar. Eftersom det kommer hela tiden nya versioner, är det bra att kontrollera och installera uppdateringar regelbundet några gånger om året. Du hittar instruktioner om hur man uppdaterar din webbläsare genom att skriva "Hur uppdaterar jag webbläsaren" och webbläsarens namn i din sökmotor (till exempel Google).

Om du har problem med Mobilbanken, vänligen kontrollera att du har den nyaste versionen. För tillfället är den nyaste versionen 2.14.0 som kom till appbutikerna 7 april 2022. Kontrollera även att operativsystemet i din mobila enhet är den nyaste eller näst nyaste som har getts ut. Uppdateringsmöjligheten hittar du i enhetens inställningar.

Har du problem med att logga in med e-ID, så kan du avregistrera enheten i Mobilbankens meny. Logga därefter in med användar-ID, lösenord, kodtabell och sms. Då du loggat in kan du välja att aktivera e-ID på nytt.

Är ditt ärende brådskande, ring oss på +358 (0)204 292 910. Öppet måndag-fredag 08.30-18.00.