Upplever du problem med kontaktlöst?

En del av våra debitkort har haft problem med funktionen kontaktlösa betalningar. Problemet är nu åtgärdat, men du behöver återaktivera funktionen för att kunna betala kontaktlöst igen.

För att återaktivera funktionen behöver du göra följande:

1. Gör ett försök att betala kontaktlöst. Om köpet nekas, vänligen följ steg 2.
2. Därefter gör du ett vanligt kortköp med kortets chip och PIN-kod. Då återaktiveras funktionen för kontaktlösa betalningar och du kan igen betala dina kortköp kontaktlöst. Observera dock att kortköp som överstiger 25 euro alltid betalas med chip och PIN-kod.

Om du har frågor om detta är du välkommen att kontakta vår Kundservice på telefon +358 (0)204 292 910* eller via meddelandefunktionen på Internetkontoret eller i Mobilbanken.

*) Samtalsavgift 8,35 cent/samtal + 16,69 cent/minut (moms 24 %). Samtalen bandas.